Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Pod Skrzydłami (W75)
(2)
Wypożyczalnia XI Czytelnia Naukowa (XI)
(7)
Autor
Cyrklaff-Gorczyca, Magdalena
(2)
Wojciechowska, Maja (bibliotekoznawca)
(2)
Aleksandrowicz, Renata
(1)
Jaruga, Dariusz
(1)
Kaczmarek-Śliwińska, Monika
(1)
Laskowska, Jolanta
(1)
Sitkiewicz, Piotr (1980- )
(1)
Szurmiński, Łukasz (1975- )
(1)
Łaskarzewska, Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Biblioteki
(2)
Czytelnictwo
(2)
Analiza danych
(1)
Big data
(1)
COVID-19
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Edytorstwo
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Literatura
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pisarze
(1)
Propaganda
(1)
Public relations
(1)
Reklama
(1)
Relacje biznesowe
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Socjotechnika
(1)
Społeczeństwo wiedzy
(1)
Straty wojenne
(1)
Stres zawodowy
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
Usługi biblioteczne
(1)
Wydawnictwa (instytucje)
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie literackie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców – pracowników, przełożonych, klientów organizacji działających w różnych sektorach życia publicznego. Według deklarowanego przez Autorkę zamierzenia, ma stanowić wsparcie w formalnych kontaktach społecznych, kiedy z różnych powodów komunikacja z drugą osobą (osobami) jest utrudniona, wymaga szczególnej uwagi, zaangażowania, opanowania emocji. To bardzo cenna i potrzebna inicjatywa […] […] Publikacja „trafia” w czas i potrzeby czytelników. O jej unikatowości i wartości przesądza tematyka, proporcjonalne i harmonijne połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. Warto też podkreślić poruszenie rzadko obecnego w literaturze tego typu wątku aktualnego, zgodnego z bieżącym stanem prawnym sposobu rozumienia pojęcia „osoby ze szczególnymi potrzebami i w trudnych sytuacjach” oraz konsekwencji jego stosowania w praktyce kontaktów z klientami/ odbiorcami usług. […] […] Szczególnym, praktycznym i wartościowym elementem książki są różnego rodzaju narzędzia (testy, ćwiczenia, techniki) pozwalające w podstawowym zakresie ocenić swoje kompetencje komunikacyjne […]. Stanowi [to] cenny materiał w działaniach szkoleniowych, ale też w samorefleksji i samorozwoju pracowników i przełożonych, nie tylko osób pozostających w bezpośrednim kontakcie z klientami. […] Z recenzji dr hab. Małgorzaty Kisilowskiej-Szurmińskiej, prof. UW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t. 204)
Informacja to fundamentalna składowa nauk o mediach, a przestrzeń informacyjna o dużej wielkości staje się obszarem nowych badań. Tymczasem liczba treści multimedialnych wytworzonych i opublikowanych przez ludzkość osiągnęła rozmiary, które trudno nam sobie nawet wyobrazić. Pomóc w tym może Dariusz Jaruga, który w swojej najnowszej książce Komunikacja sieciowa – źródła informacji – big data przygląda się temu, jak działają współczesne systemy zarządzania tymi nieprzebranymi danymi. Od potrzeby komunikacji, poprzez rozwój encyklopedii świata i internetowe czaty, po serwisy społecznościowe i wyszukiwarkę Google opisuje fascynujący świat danych. Jak to wszystko działa? Jak zbierane i przetwarzane są informacje w Big Data? Jak przedstawić informacje w postaci chmury tagów? I co możemy powiedzieć o meczu Polska-Niemcy na podstawie danych z kieleckich wodociągów? Pasjonująca publikacja, która za pomocą graficznych przedstawień, wykresów i ilustracji przybliża nam działanie świata, w którym żyjemy, i który w coraz większym stopniu informacjami stoi – czy tego chcemy, czy nie [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; t. 205)
Analizując poszczególne teksty, czytelnik może mieć pewność, że publikacja ta zawiera poprawne metodologicznie propozycje badawcze, które mogą implementować do swoich naukowych poszukiwać osoby zainteresowane teorią oraz praktyką public relations [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM.34614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propaganda w świecie nowych plemion : perspektywa medioznawcza / Łukasz Szurmiński. - Wyd. I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2023. - 386, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; t. 207)
Kiedy prawie czterdzieści lat temu ukazało się pierwsze wydanie książki „Czas plemion” (1988), jej autor, francuski socjolog Michel Maffesoli nie mógł przypuszczać, że zaprezentowana przez niego koncepcja nowoplemion stanie się tak bardzo aktualna w czasach, gdy sferę komunikacji zdominują media określane mianem społecznościowych. Opisane przez niego w tamtym czasie zachowania ułatwiają zrozumienie procesów zachodzących we współczesnych audytoriach, pozwalają znaleźć odpowiedź na pytanie, czym są warunkowane plemienne zachowania komunikacyjne oraz dlaczego tak bardzo wzrosło w ostatnich latach znaczenie propagandy partycypacyjnej. Nowoplemiona nie są tym samym, czym są plemiona w znaczeniu antropologicznym, łączą je jednak pewne podobieństwa. Rytualizm, silne więzi i przywiązanie do wspólnego systemu wartości, wspólne symbole ułatwiające identyfikację, to cechy wspólne. Członkowie współczesnych tribus są jednak w swoich wyborach labilni, zmienni, często nieprzewidywalni. Sami podejmują decyzje o przynależności do plemienia i sami z tej przynależności rezygnują. Rozpowszechnianie się platform społecznościowych, co wiemy już z różnych badań, wbrew powszechnym przekonaniom, pozwala budować nowe społeczności i czasem je integrować, znacznie częściej jednak umożliwia antagonizowanie ludzi, dzielenie ich, podgrzewanie negatywnych emocji. Te zaś budują zasięgi i podbijane są przez algorytmy. Celem badań, których wyniki przedstawiono w niniejszej publikacji jest rewizja koncepcji i definicji propagandy jako specyficznej formy komunikacji wobec zmian, jakie nastąpiły w całym procesie komunikacyjnym wskutek wprowadzenia i upowszechnienia narzędzi cyfrowych i mediów społecznościowych. Omawiane w pracy kolejne wątki teoretyczne zostały wzbogacone materiałami ilustracyjnymi wybranymi na podstawie obserwacji oraz analizy zawartości mediów. Jak w tej sytuacji wyglądają współczesne procesy komunikowania? Jak zmieniła się w związku z tym współczesna propaganda? Czym jest propaganda partycypacyjna? Odpowiedzi na te i kilka innych pytań znajdziecie Państwo w tej książce [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania zaprezentowane w tomie ilustrują sytuację pisarzy, wydawców oraz czytelników związanych z Gdańskiem. […] Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest tożsamości gdańskich pisarzy, drugi sytuacji gdańskich wydawców, w trzecim przedstawione są badania wizerunku Gdańska jako miasta literatury. […] Działań związanych z promocją książki i czytelnictwa nie da się skoncentrować w rękach jednej instytucji. To skomplikowany zespół wzajemnie połączonych ze sobą czynników - ważne zatem jest wsparcie miasta, ale również działalność środowiska naukowego, instytucji kultury, aktywne zaangażowanie nauczycieli w szkołach by wykształcić zainteresowanych literaturą uczniów, wydawców - którzy nie będą się obawiali nowych ciekawych projektów, ale również działania oddolne - biblioteki społeczne, dyskusyjne kluby książki czy imprezy czytelnicze, jak choćby Wielki Maraton Czytelniczy, w którym wzięło już udział ponad 72 tys. osób. Dopiero aktywność we wszystkich tych sferach może przynieść sukces w postaci wykształcenia się aktywnego środowiska osób, których łączy literatura [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WB.34548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WB.34632 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej